středa 7. října 2009

Vysvětlování, vysvětlování..

Nevím, jestli to je nějaká zvláštní japonská vlastnost, ale zatím mi to tak připadá - jsou posedlí vysvětlováním. Šla jsem si do drogerie koupit krém na obličej a protože nepoznám, který je komu určený, tak se zeptám - v Čechách bych čekala odpověď o třech větách, ne pětiminutovou telefonickou konzultaci s odborníkem a následně desetiminutovou přednášku :) Problém je, že se snaží úplně zbytečně, protože čím víc vysvětluje, tím míň chápu, o čem mluví, takže můžu ocenit maximálně její nasazení :)
Vysvětlení najdete i na místech, kde byste je jinak rozhodně nečekali. Třeba na jogurtu. Sundáte plastové víčko, pod ním je ještě hliníkové a ejhle, celé pokryté jakýmsi elaborátem.. o prospěšnosti jogurtu? Až budu mít u snídaně víc času, vezmu si k tomu slovník, ale spíš asi ne, protože ten jogurt nebyl moc dobrý, takže se k němu asi nebudu vracet..
Další vysvětlovací zkušenost proběhla dnes, kdy nám už asi potřetí prakticky zopakovali totéž k organizaci tady (musím se optat někoho, kdo byl jako zahraniční student u nás, dost by mě zajímalo, jak moc se o ně staráme..), jenže tentokrát pěkně pohromadě a přidali k tomu požární cvičení, což neobnášelo jen evakuaci, ale také praktickou část - poprvé jsem v ruce držela hasicí přístroj :) No asi vědí, proč to berou tak zgruntu, blíží se k nám tajfun, ale děsit se nemusíte, Japonci zůstávají v klidu :)
Zítra ráno mě patrně čeká první hodina, začínáme znaky >_<
Už máme výsledky rozřazovacího testu, jsem v druhé úrovni středně pokročilých, wow, nečekané :) Jsem zvědavá, jestli si mě tam nechají :)

3 komentáře:

  1. tý jo, ten drobeček pavouček byl fakt fešnej...a co kolo, ještes nepořídila?s tím vysvětlováním sem si úplně vybavila takový ty papírový deštníčky na poháry. ty když se rozebraly, tak tam přeci vždycky byla hromada rozsypanýho čaje:D. jinak gratuluji k výsledku!kolik je celkem skupin?a chodí s tebou někdo, s kým ses už předtím nějak víc bavila? a kolik máte hodin denně? a jaký máte ten doprovadný program? (myslim výlety, pikniky, kina atp.;)třeba procházka s průvodcem a mačetou po místním parku?)

    OdpovědětVymazat
  2. V tom obchodě by to bez náležitého vysvětlování byla jinak nuda. Hi.
    Praktická evakuační cvičení proti zemětřesení atd. jsou v této zemi normální součástí všedního života. Stejně tak i tajfuny v tuto roční dobu. Vzpomínám na svůj pobyt (1978), když jsem obojí viděl na vlastní oči.
    Držim palečky ve středně pokročilé skupině!

    OdpovědětVymazat
  3. Jo,
    auto Pů ve fotogalerii je úúúžasný! Hi.

    OdpovědětVymazat